2013. december 20., péntek

1

A 2950-es delikvens

Első fejezet 



"-Neve?
-Delikvens.
-Olyan nincs.
-De van.
-Vezetèk, vagy kereszt nèv?
-Csak nèv.
-Na ne szórakozzon velem!
-Ha elmondom, haza mehetek?
-Nem.
-Akkor èn ràèrek."


"-Nem azonosítható.
-Nincs neve?
-Azt mondja, Delikvens.
-Igazolványok?
-Egy. Valami infrastrukturális milicia jelvénye.
-Utána néztetek?
-Igen. A szervezetet majd húsz éve feloszlatták.
-Számozott?
-Az utolsó tulajdonosa egy a 2023-as felkelésben eltűnt aktivista volt. 
-Mielőtt, vagy miután feloszlottak?
-Mialatt.
-Rendben. Most elmehetsz.
-Rendben.
-Várj csak! Milyen néven kartotékoltátok?
-A 2950-es delikvens."

"-Hazamegyek.
-Hova?
-Vidékre. Hanyadika van?
-22. December.
-December? Januárban jöttem. 
-Repül az idő.
-Akkor mindjárt 2014 van?
-A mindjártig stimmel, de 2041.
-Nem megyek sehova."

"-Kezdjük az elején! Mi történt veled?
-Elaludtam a metrón.
-És aztán?
-Valami baleset volt és egyenruhás barmok kicibáltak a kocsiból. 
-Melyik vonalon?
-Kőbánya - Újpest.
-Azon ne is csodálkozz! Vagy négy éve lezárták. Hogy kerültél oda?
-Metróval.
-Mikor is aludtál el azon a vonaton?
-2013 Január 15-én. Munkából hazafelé.
-Te szívatsz!
-Ezt mondták a fogdában is.
-Tényleg, hogy szöktél meg?
-Sétálni vitt egy őr.
-Megverted?
-Ő kezdte.
-Pedig azok kemény gyerekek.
-Gumibot nélkül nem.
-Miért, hol volt a gumibot?
-Nálam."

"-Ettél valamit?
-Egy ideje nem.
-Ó! Napok?
-Állítólag évek."

"-Feltételezzük, hogy hiszek neked. Van ötleted, hogy mi történt?
-Nincs. De most jobban érdekel, hogy visszajussak.
-Miért? Leszámítva a fasiszta jellegű diktatúrát, itt minden modernebb és könnyebb. Mondjuk amíg ki nem nyitod a szád. Onnantól elég nehéz leszámítani a fasiszta jellegű diktatúrát.
-Nem érdekel, hogy mi van itt. Nekem ott a jövőm abban a múltban.
-Nem is érdekel, mi történt azóta?
-De, mielőtt vissza indulok szerzek egy sporttörténelem könyvet.
-Jó ötlet. Mégiscsak zseni vagy.
-Fenét, egy filmben láttam.
-Jó, és mégis hogyan akarsz visszajutni? Azt sem tudod, ide hogy kerültél.
-Én nem, de azok akik megtaláltak igen.
-Ezt hogy érted?
-Az egyenruhások egyik első kérdése az volt, hogy milyen évet írunk?
-Érdekes, milyen egyenruha volt rajtuk?
-Mit tudom én? Nem rendőr. Abból láttam eleget azóta. -a szoba pár percre merengő csendbe borult.
-Most mire gondolsz?
-Hogy nem véletlenül zárták le a azt a metróvonalat. 
-Mondanak mindenfélét.
-Derítsük ki!
-Én ugyan nem!
-Miért?
-Emlékszel mit mondtam, mivel jár, ha kinyitod a szádat?
-Ühüm.
-Na, ugyanez vár akkor, ha a szemed kinyitod."

"-Tudni akarom, hogy ki ez az ember!
-Senki.
-A senkik ritkán verik el az őreinket. Az manapság már nem divat.
-Ez egy régimódi senki.
-Honnan hozták be?
-A metróból.
-Mit csinált?
-Aludt.
-Azért nem szokás behozni senkit.
-Azon a vonalon igen.
-Melyiken?
-Azon.
-Azon?
-Azon.
-Hogy került oda?
-Nem tudjuk.
-Tőle kérdezték?
-Azt mondja elfelejtett leszállni.
-Hol?
-Inkább mikor.
-Uram Isten!
-Azt itt tilos.
-Akkor is! Tudja maga mit jelent ez?
-Fokozást.
-Mit?
-Fokozàst, Uram! Ha kiderül, le. Ha addig elkapjuk, fel.
-Igaz. És keressük?
-Igen.
-Hol?
-Régimódi helyeken."

"-Megyek.
-Hová?
-Mit tudom én? Nem lehet itt ülni egy-helyben.
-Mit akarsz csinálni?
-Pénzt. -a 2950-es a zsebébe túr- Ezzel a pénzzel Most nem megyek semmire, igaz?
-Igaz.
-Gondoltam. Akkor sem nagyon. De vissza kell mennem abba a metróba és a ruháimon kívül semmim nincs.
-Enned adok. Még ruhát is szerezhetünk.
-És fegyvert?
-Meg akarod dönteni a rezsimet?
-Ha muszáj.

Csend.

-Zenélni tudsz?
-Nem. 
-Kár. Jöhetnél velem haknizni.
-Énekelni azt tudok.
-Csicsergő bunyós. Ebből remek film lehetne!
-Már volt. Ne akard látni! És különben sem vagyok bunyós.
-Akkor hogy verted meg az őrt?
-Visszaütöttem.
-Aztán?
-Szaladtam.
-Ezzel a testtel?
-Látsz másikat?"

"-Milyen zenét játszunk?
-Blues-t.
-Szöveg van?
-Mondom blues-t."

"-Itt füst van. De azt kitiltották a pubokból még az én időmben.
-Szagolj bele! Szárazjég. Láttál dohányost az utcán? Itt minden kamu.
-Az baj. Szeretek rágyújtani, ha iszom.
-Vizet?
-Alkoholt.
-Akkor megúsztad."

"-Te Pancser?
-Hagyjál aludni!
-Miért segítesz nekem?
-Mert vagyok olyan barom, hogy el akarom hinni a sztoridat."

"-Van még vasút?
-Van.
-Használjuk!
-Drága.
-Potyázzunk!
-Mi?
-Blicceljünk a vonaton!
-Jó, és mit csinálsz a kalauzzal?
-Elkerülöm.
-Te, ezek a fazonok golyóálló mellényben és pisztollyal járnak.
-Ne menjünk vonattal."

"-Kelj fel!
-Hagyjál!
-Kelj már fel!
-Fenének nem tudsz aludni?
-Kalauz.
-Ez nem az, azokon más a sapka, meg a karszalag.
-Fura, a kevlár pulcsi meg a stukker stimmel.
-Baz'meg!"

5 megjegyzés:

  1. Oké, behaltam, ez marha jó volt!!! :D Köszi, Szellem!

    VálaszTörlés
  2. Bakker, ez ütős. Úgy röpködnek a riposztok, csak úgy kapkodom a fejem. "Valami infrastrukturális milicia jelvénye." Váháháhá :D És a kikacsintás Marty McFly-ra, imádom. Az egészet imádom úgy, ahogy van. Az időutazás az egyik kedvenc olvasmányom.

    VálaszTörlés