2013. december 21., szombat

2

"-Mi dönti el, hogy ki hord fegyvert, és ki nem?
-Ha állami alkalmazott vagy, jogosult vagy fegyver és mellény viseletére.
-Már értem, neked miért nincs.
-Rebellis lelkületű művész vagyok. Nem dolgozom az államnak.
-Nem rebellis vagy, hanem lusta. Ha lázadnál, mernél is tenni valamit.
-Teszek.
-Ja, rinyálsz.
-Meg a seggedet óvom. Ha kiderülne, hogy segítek neked, mit gondolsz, meddig gondolkodna egy R.I.P.?
-Egy mi?
-Rögtön Ítélő Parancsnok. A felkelések óta katonaállam vagyunk. Ítélőparancsnokok döntenek a bíróságokon. Hogy könnyebb legyen visszafogni a nyomornegyedek haragját is néhányat állig fegyvereznek és kiküldenek járőrözni. Persze nem egyedül. Ott helyben lyuggatnak szitává, ha átléped a határaidat.
-Szép! Akkor miért segítesz mégis?
-Nem tudom, mit várok tőled. De úgy érzem a te dolgodon több áll, vagy bukik, minthogy hazajutsz, vagy sem?
-Haza fogok.
-Vár otthon valaki?
-A családom, a barátaim, a macskám. És a valódi életem. Ez itt egy rossz álom ember, szét kéne rúgnotok néhány segget, nem birkának lenni.
-Nekem úgy tűnik, ezt inkább nektek kellett volna megtennetek. De nem így értettem. Vár otthon Valaki?
-Igen vár. És minden egyes órával amit itt töltök egyre őrültebben hiányzik. Nem vagyok hajlandó belegondolni, hogy nem látom többé. Ezért is nem keresek ismerősöket. Elmondanák, hogy mi történt vele nélkülem, és ezt nem akarom.
-Az is lehet, hogy azt mondanák el, hogyan jutsz vissza. Ha most sikerül visszamenned, akkor benne kell lenned ebben a jövőben is újra.
-A világirodalom nem ezt igazolja, és nincs kedvem kideríteni."

"-Ideje leszállnunk.
-Még elég messze van a hely.
-Az lehet, de erősen feszélyez, hogy rajtam kívül itt mindenki állami alkalmazott.
-Engem is, de két lehetőség van. Az egyik, hogy nem engem keresnek.
-És a másik?
-Hogy jó ötlet volt átöltözni és levágni a szakállam meg a hajam.
-Akkor maradunk?
-Nem.
-Miért?
-Megjött a kaller."

"-Uram! Nyomon vagyunk!
-Jelentést kérek!
-Tegnap este egy kocsmában látták.
-Ha! Az ősember! Vedelni próbált?
-Nem uram, énekelt.
-Hogy mit csinált?
-Összeállt valami helyi blues zenekarral és fellépett velük.
-Mégis, ki ez az ember?
-A 2950-es delikvens, uram!
-A kérdés költői volt, Kovács."

"-Doktor, a DNS tesztek eredményei.
-Remek, ez gyors volt.
-Nem fogsz örülni.
-Nem egyezik senkivel?
-Épp ellenkezőleg.
-Mindenkivel? Ennek Dzsingisz kán óta nem sok értelme van.
-Egyetlen egyezést találtunk, de az száz százalékos.
-Mutasd! -doktor Krasznay egy ideig előre, hátra lapoz a laborjelentés lapjai között.
-Uram Isten!
-Ahogy mondod."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése